Enquête gebruikte systemen

Geachte gemeente,

Volgend jaar zal de verbreding van het beslagregister – dat nu “Stroomlijning Keten Derdebeslag” (SKD) genoemd wordt – leiden tot een voorziening waar beslaggegevens van een inwoner opgevraagd kunnen worden. Deze gegevens kunnen dan gebruikt worden bij de opportuniteitstoets voor beslaglegging en de berekening van de beslagvrije voet.

Deze voorziening gaat geen gegevens centraal beheren, maar haalt de relevante gegevens op uit de invorderingsadministratie van de partij die het beslag heeft gelegd. Dat betekent dat de centrale voorziening via berichtenverkeer gegevens moet kunnen ophalen uit de invorderingssystemen van alle aangesloten partijen. Mogelijk vereist dat een aanpassing van het systeem dat bij u gebruikt wordt.

Er is hier al met enkele leveranciers van systemen over gesproken, maar we hebben nog niet alle leveranciers in beeld. De systemen en leveranciers met wie er al contact is, zijn:

  • GouwInnen  (GouwIT)
  • Key2Belastingen (Centric)
  • CiVision (PinkRoccade)
  • Socrates (Wigo4it)

Gebruikt uw gemeente een andere leverancier of misschien zelfs andere leveranciers, kunt u dan de naam van het systeem en/ of leverancier hier aan ons doorgeven?

#1
Ons systeem/ onze leverancier:
#2
Eventuele opmerkingen:

Heeft u vragen of opmerkingen, neem dan contact op met Govert Claus.